جدی ترین رقیب آمازون: تبلت نوک معرفی شد


wellcome to nano world(think different)

be weblage Aron joon va mahdis joon khosh omadin nazar yadeton nareha

تبلت آمازون یا همان کیندل فایر هنوز وارد بازار نشده که یک رقیب جدی پیدا کرده است. امشب شرکت Barnes & Noble که یکی از بزرگ ترین فروشنده ها و توزیع کننده های کتاب در آمریکا و جهان به حساب می آید از تبلت جدید اش پرده برداری کرد. تبلت Nook محصول جدیدی است که مستقیما آمازون را هدف گرفته است.

این تبلت در واقع ادامه ای بر کتابخوان قبلی این شرکت به نام Nook Color است که حالا تبدیل به یک تبلت درست و حسابی شده است. روی کاغذ مشخصات این تبلت تا حد زیادی شبیه آمازون فایر است. هر دو نمایشگری ۷ اینچی دارند. پردازشگر هر دو ۱ گیگاهرتزی دو هسته ای از شرکت تگزاس اینسترومنت است و هر دو نسخه ویژه ای از اندروید را به همراه دارند. باطری هم تقریبا مشابه عمل می کند و هر دو به فروشگاه های آنلاین و امکان پخش فلش مجهز هستند.

هیچ کدام از این دو تبلت هم دوربین، بلوتوث یا 3G ندارند. اما با وجود تمام این شباهت ها مدیرعامل این شرکت می گوید که این یک تبلت برتر است. حافظه نسخه ابتدایی این تبلت ۱۶ گیگابایتی است که دو برابر تبلت آمازون به حساب می آید و ورودی کارت حافظه SD دارد (در حالی که فایر ندارد).

مقایسه تبلت نوک و آمازون فایر

مقایسه تبلت نوک - سمت راست با تبلت آمازون در سمت چپ



زاویه دید تبلت نوک ۸۹ درجه است و رم آن هم ۱ گیگابایت است که در این مورد هم دو برابر رم ۵۱۲ مگابایتی فایر به حساب می آید. بنابراین این تبلت در مولتی تسک بهتر از فایر عمل خواهد کرد.

وزن تبلت نوک ۴۰۰ گرم است و برای ضبط صدا میکروفون هم دارد. اگر از قیمت بپرسید باید بدانید که این تبلت با قیمت ۲۴۹ دلار وارد بازار خواهد شد. از نظر قیمت این تبلت ۵۰ دلار گران تر از تبلت آمازون است. اما مدیر عامل شرکت Barnes & Noble می گوید این تفاوت قیمت، ارزش اش را دارد. نمایشگر بهتر و رم دوبرابر تاثیر فوق العاده ای روی کارایی تبلت شما می گذارد. ضمن اینکه ما نمی توانستیم به تبلتی فکر کنیم که فقط ۶ گیگابایت فضا در اختیار شما بگذارد.

از طرف دیگر آمازون تبلت اش را یک محصول ابری می داند و یک فضای آنلاین بی نهایت در اختیار مشتریان اش قرار داده است. در حالی که رقیب جدید به گونه ای متفاوت فکر می کند. فعلا جنگ تبلت ها به میان کتابخوان ها و کتابفروشی ها هم کشیده شده است. در نهایت این کاربران هستند که مشخص می کنند کدام طرز تفکر بهتر بوده است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در دو شنبه 16 آبان 1390برچسب:,ساعت 23:58 توسط Aron va mahdis| |


Power By: LoxBlog.Com